REGULAMIN prowadzenia kampanii reklamowych na nośnikach reklamowych Led-City.pl

POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady emisji spotów reklamowych Zleceniodawcy na nośnikach reklamowych będących własnością Led-City.pl lub innych zewnętrznych diodowych ekranach reklamowych, na których Led-City.pl – na podstawie odrębnych umów – zarządza czasem reklamowym.
  2. Podpisując zamówienie Zleceniodawca wyraża zgodę na emisję spotów reklamowych na ekranach Led-City.pl w terminach i na zasadach określonych w zamówieniu oraz oświadcza, że zapoznał się z postanowieniami niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
DEFINICJE
§ 2

Użyte w Regulaminie określenia oznaczają :

  1. Zleceniobiorca – podmiot gospodarczy o nazwie Led-City.pl z siedzibą w Szczecinie przy ul. Krzywoustego 74/1,
    NIP: 8512488517
  2. Zamówienie – formularz zlecenia usługi określający warunki techniczne zamawianej kampanii reklamowej;
  3. Zleceniodawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej składająca zamówienie na przeprowadzenie kampanii reklamowej na nośnikach reklamowych Zleceniobiorcy;
  4. Nośnik reklamowy – wielkoformatowy ekran diodowy, o którym mowa w § 1 ust. 1;
  5. Biuro Obsługi Klienta – biuro Zleceniobiorcy w Szczecinie przy ul. Krzywoustego 74/1;
  6. Spot reklamowy – film lub plansze reklamowe lub promocyjne, dostarczone przez Zleceniodawcę lub wyprodukowany przez Zleceniobiorcę na zlecenie i z materiałów powierzonych przez Zleceniodawcę, emitowany na nośniku reklamowym, o którym mowa w § 1 ust. 1, w wymiarze i terminie określonym w zamówieniu;
  7. Emisja spotu reklamowego – wyświetlenie spotu reklamowego na nośniku, o którym mowa w § 1 ust. 1:
  8. Kampania reklamowa – ogół czynności wykonywanych przez Zleceniobiorcę w celu przygotowania i przeprowadzenia emisji oraz czynności wykonywanych podczas samej emisji.
ZAMÓWIENIE I WARUNKI TECHNICZNE EMISJI
§ 3
  1. Zamówienia na przeprowadzenie kampanii reklamowej Zleceniodawca dokonuje poprzez wypełnienie i podpisanie formularza Zamówienia kampanii reklamowej na nośnikach reklamowych Led-City.pl, o których mowa w § 1 ust. 1, dostępnego w siedzibie Zleceniobiorcy lub na stronie internetowej: www.led-city.pl.
  2. Formularz Zamówienia określa w szczególności : czas trwania kampanii reklamowej Zleceniodawcy, ilość emisji spotu reklamowego w trakcie trwania kampanii reklamowej Zleceniodawcy, lokalizację nośnika na którym przeprowadzana jest kampania reklamowa Zleceniodawcy, długość spotu oraz kwotę wynagrodzenia należnego Zleceniobiorcy za przeprowadzoną kampanię reklamową Zleceniodawcy.
  3. Wypełnienie i podpisanie przez obie Strony Zamówienia, o którym mowa wyżej jest równoznaczne z zawarciem przez Strony umowy o treści i na warunkach określonych w Zamówieniu oraz Regulaminie prowadzenia kampanii reklamowych na nośnikach reklamowych Led-City.pl
§ 4
  1. W Zamówieniu (umowie) Zleceniodawca określa również czy dostarczy gotowy spot reklamowy do Biura Obsługi Klienta, czy też zleci Zleceniobiorcy produkcję spotu reklamowego z powierzonych materiałów.
  2. Pełna specyfikacja techniczna oraz wytyczne dotyczące planowania kampanii reklamowych znajdują się w Zamówieniu.
  3. Zleceniobiorca potwierdzi Zleceniodawcy odbiór spotu oraz jego zgodność techniczną do emisji podanej przez Zleceniodawcę w Zamówieniu.
  4. W przypadku niezgodności ze specyfikacją Zleceniobiorca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zleceniodawcę.
§ 5
  1. Zleceniodawca oświadcza, że przysługują mu wszelkie prawa autorskie do wykorzystywanych w spocie reklamowym znaków graficznych, zdjęć, haseł reklamowych i pozostałej zawartości.
  2. W związku z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1 Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za treść spotów reklamowych emitowanych na nośniku reklamowym Zleceniobiorcy, w szczególności odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich osób trzecich.
  3. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie przeciwko Zleceniobiorcy z roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw przez wykorzystanie przekazanych przez Zleceniodawcę materiałów, Zleceniodawca zobowiązuje się przystąpić do sprawy po stronie Zleceniobiorcy jako interwenient uboczny lub – jeśli to możliwe – wstąpić do sprawy w miejsce Zleceniobiorcy. Zleceniodawca zwróci Zleceniobiorcy na jego pierwsze żądanie wszelkie wydatki, jakie Zleceniobiorca poniósł w związku ze zgłoszeniem powyższych roszczeń, w tym w szczególności: koszty doradztwa prawnego, koszty postępowania sądowego, koszty zastępstwa procesowego oraz zasądzonych lub ustalonych w drodze ugody odszkodowań.
WARUNKI ORAZ TERMINY PŁATNOŚCI
§ 6
  1. Z tytułu realizacji kampanii reklamowej na nośnikach reklamowych Zleceniobiorcy, Zleceniodawca zapłaci Zleceniobiorcy wynagrodzenie w wysokości określonej w Zamówieniu.
  2. Zleceniobiorca wystawia Zleceniodawcy fakturę VAT według następujących zasad :
    a. przy kampanii reklamowej o długości równej lub krótszej niż jeden miesiąc – w dniu podpisania Zamówienia (umowy),
    b. przy kampanii reklamowej dłuższej niż jeden miesiąc – w pierwszym dniu trwania kampanii
  3. Zleceniodawca jest zobowiązany dokonać płatności wynagrodzenia za kampanię reklamową w następujących terminach:
    a. przy kampanii reklamowej o długości równej lub krótszej niż jeden miesiąc – najpóźniej na jeden dzień przed datą rozpoczęcia emisji. Zleceniobiorca rozpocznie emisję spotu reklamowego po dokonanej przez Zleceniodawcę wpłacie całej wysokości wynagrodzenia i jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Zleceniobiorcy,
    b. przy kampanii reklamowej dłuższej niż jeden miesiąc – w terminie określonym indywidualnie w treści Zamówienia (umowy);
  4. Płatności należy dokonać na rachunek bankowy Zleceniobiorcy w banku wskazanym na fakturze VAT chyba, że postanowienia Zamówienia stanowią inaczej.
  5. W przypadku nie dokonania przez Zleceniodawcę płatności we wskazanym terminie Zleceniobiorcy przysługuje:
    a. prawo naliczania odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia, a jednocześnie –
    b. prawo przerwania emisji spotów reklamowych Zleceniodawcy do czasu dokonania płatności zaległości wraz z odsetkami, oraz – według wyboru Zleceniobiorcy –
    c. prawo odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania bez zachowania terminów wypowiedzenia;
  6. W przypadku nie dokonania przez Zleceniodawcę płatności we wskazanym terminie Zleceniobiorcy przysługuje prawo naliczania odsetek ustawowych za zwłokę. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo przerwania emisji spotów reklamowych Zleceniodawcy na nośniku reklamowym Zleceniobiorcy.
  7. Zleceniodawca upoważnia Zleceniobiorcę do wystawiania faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
UPRAWNIENIA I ZOBOWIĄZANIA STRON
§ 7
  1. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do:
    a. przesunięcia terminu rozpoczęcia emisji spotu reklamowego Zleceniodawcy w przypadku, gdy Zleceniodawca dostarczy spot reklamowy do Biura Obsługi Klienta później niż na 3 dni robocze przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji spotu reklamowego;
    b. odmowy emisji spotu reklamowego, który jest niezgodny z obowiązującym w Polsce prawem, normami etycznymi lub dobrymi obyczajami, albo może naruszyć dobra osobiste osób trzecich lub dobra Zleceniobiorcy. Także w przypadku gdy spot reklamowy jest złej jakości technicznej uniemożliwiającej jego emisję;
    c. zaproponowania Zleceniodawcy zastępczego terminu emisji spotu reklamowego w przypadku, gdy Zleceniobiorca nie może wyemitować spotu reklamowego w uzgodnionym przez strony terminie. Jeżeli zaproponowany przez Zleceniobiorcę termin emisji spotu reklamowego nie zostanie zaakceptowany przez Zleceniodawcę wynagrodzenie należne Zleceniobiorcy zostaje proporcjonalne obniżone za okres, w którym Zleceniobiorca nie mógł wyemitować spotu reklamowego, bez prawa do roszczeń odszkodowawczych ze strony Zleceniodawcy;
    2.Zleceniobiorca nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu niemożności rozpoczęcia lub kontynuowania emisji spotu reklamowego z przyczyn od niego niezależnych. Przez to rozumie się w szczególności:
    a. decyzje organów administracji rządowej i samorządowej, urzędów właściwych dla spraw budowlanych bądź architektonicznych, a także decyzje dysponentów nieruchomości, na których znajdują się nośniki reklamowe;
    b. zaistnienie warunków pogodowych uniemożliwiających całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań Zleceniobiorcy;
    c. zaistnienie okoliczności w postaci siły wyższej uniemożliwiającej całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań Zleceniobiorcy. Takie jak klęski żywiołowe, stan wojny, stan wyjątkowy, jak też wypadków drogowych, strajków lub akcji protestacyjnych katastrofy budowlanej, zamachu terrorystycznego, zamknięcia dostępu do określonych obszarów przez władze publiczne itp.
  2. W trakcie trwania kampanii reklamowej Zleceniobiorca zobowiązuje się do utrzymania nośników reklamowych w należytym stanie technicznym i estetycznym oraz do usuwania stwierdzonych usterek nośników reklamowych w terminie 48 godzin od pisemnego poinformowania Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę o wystąpieniu i charakterze usterek lub od dnia wykrycia ich przez Zleceniobiorcę.
  3. W przypadku zwłoki w usunięciu usterek nośników reklamowych zgodnie z zasadami z ust. 3 czas kampanii ulegnie proporcjonalnemu wydłużeniu lub – w przypadku takiego oczekiwania Zleceniodawcy – wynagrodzenie Zleceniobiorcy ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu. W powyższej sytuacji zleceniobiorca wystawi fakturę korygującą. Na jej podstawie dokona ewentualnego zwrotu wynikającej z niej należności na firmowy rachunek bankowy Zleceniodawcy podany w Zamówieniu.
  4. W przypadku zażądania przez Zleceniodawcę – po podpisaniu Zamówienia (umowy) – zaprzestania emisji dalszej części kampanii reklamowej lub rezygnacji z tej emisji przed jej rozpoczęciem, dokonana płatność za kampanię reklamową nie podlega zwrotowi. Zleceniobiorca będzie dochodził od Zleceniodawcy zapłaty całości wynagrodzenia za kampanię, zgodnie z Zamówieniem, a to z uwagi na dokonaną przez Zleceniobiorcę rezerwację powierzchni reklamowej. Powyższe dotyczy także kampanii reklamowej, która nie została jeszcze opłacona stosownie do zawartego Zamówienia
§ 8

Zleceniodawca jest uprawniony do:

  1. Bieżącej kontroli emisji spotu reklamowego na nośnikach reklamowych Zleceniobiorcy w sposób nie zakłócający pracy Zleceniobiorcy.
  2. Przeprowadzenia kontroli emisji spotu reklamowego na nośniku reklamowym Zleceniobiorcy w obecności pracownika Zleceniobiorcy.
§ 9

Zleceniodawca jest zobowiązany do współdziałania ze Zleceniobiorcą w produkcji spotu reklamowego poprzez przesyłanie materiałów reklamowych w terminie i w należytej jakości, a w szczególności :
a. w przypadku, gdy Zleceniodawca dysponuje własnym spotem reklamowym – jest on zobowiązany do dostarczenia spotu reklamowego, zgodnego ze specyfikacją Zleceniobiorcy, nie później niż na 3 (trzy) dni robocze przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji;
b. w przypadku, gdy Zleceniodawca powierza Zleceniobiorcy wykonanie spotu reklamowego – Zleceniodawca jest zobowiązany do dostarczenia Zleceniobiorcy w formie elektronicznej (na adres: biuro@led-city.pl) wszelkich określonych w Zamówieniu materiałów potrzebnych do wykonania spotu, najpóźniej na 5 dni roboczych przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji. Projekt spotu zostanie wykonany przez Zleceniobiorcę w terminie do 48 godzin od otrzymania wszystkich niezbędnych materiałów i przesłany Zleceniodawcy w formie elektronicznej na adres mailowy Zleceniodawcy podany w zamówieniu. Brak szczegółowych uwag Zleceniodawcy co do przesłanego projektu, zgłoszonych w terminie 24 godzin od otrzymania projektu, uważa się za akceptację projektu przez Zleceniodawcę. Ewentualne uwagi Zleceniodawcy muszą zawierać konkretne propozycje poszczególnych zmian, pod rygorem uznania ich za bezskuteczne.

Nie dotrzymanie przez Zleceniodawcę terminów określonych w punktach 1 a i b tego paragrafu, a tym samym – spowodowanie opóźnienia w przygotowaniu przez Zleceniobiorcę prezentacji reklam Zleceniodawcy – skróci czas emisji. Przy czym wówczas Zleceniobiorca obciąży Zleceniodawcę pełnymi kosztami zleconej kampanii reklamowej.

POUFNOŚĆ
§10

Strony zobowiązują się do nie ujawniania innym osobom fizycznym lub prawnym (osobom trzecim) tajemnic handlowych oraz informacji poufnych przekazywanych sobie wzajemnie w formie ustnej, pisemnej lub w postaci materialnej oraz utrwalonej na jakimkolwiek nośniku informacji.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 11
  1. Zleceniobiorca zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu.
  2. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest w siedzibie Zleceniobiorcy.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 maja 2021 roku.
  4. Gdy nastąpi zmiana adresu dla doręczeń którejkolwiek ze Stron zobowiązują się one niezwłocznie powiadomić o tym drugą Stronę w formie pisemnej. Należy podać jednocześnie aktualny adres dla doręczeń, pod rygorem uznania za skuteczne doręczenia na dotychczas znany Adres podany w zamówieniu.
  5. W wypadkach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  6. Podczas powstania ewentualnych sporów wynikających z realizacji Zamówienia, Strony dołożą wszelkich starań, aby spory te rozwiązać polubownie. W razie braku możliwości polubownego rozwiązania sporów – właściwym do ich rozstrzygnięcia będzie Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.